Book Review: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΝΟΥΑΡ ΙΙΙ – Η ΠΟΛΗ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΗ, από τις εκδόσεις ΑΡΧΕΤΥΠΟ

 

(Της Γιώτας Βασιλείου)

Μετά από τρεις πετυχημένες συλλογές διηγημάτων, ολοκληρώνεται η τριλογία Θεσσαλονίκη Νουάρ, με το συλλογικό «Η πόλη κάτω από την πόλη». Ένα μπουκέτο δέκα ευφάνταστων διηγημάτων αστυνομικού μυστηρίου, που εκτυλίσσονται -που αλλού- στην υπέροχη Νύμφη του Θερμαϊκού, την αγαπημένη Θεσσαλονίκη. Από τα τρεις συλλογές αυτή νομίζω ότι είναι η αγαπημένη μου για τους ακόλουθους τέσσερις λόγους:

  1. Καταρχάς έχουν γράψει οι τρεις αγαπημένες μου (τις αναφέρω με αλφαβητική σειρά): Κλαίρη Θεοδώρου, Βάσω Παπαδοπούλου και Έλενα Χουσνή
  2. Δεύτερον λατρεύω τον παραβολικό τίτλο που αφήνει να υπονοηθούν πολλά
  3. Τρίτον, το πανυπέροχο εξώφυλλο. Νομίζω ότι είναι το πιο πετυχημένο απ’ όλα! Ο Δημήτρης Δουτσιόπουλος έδωσε τον καλύτερο εαυτό του! 
  4. Το εκπληκτικό επίμετρο του Στέφανου Τσιτσόπουλου, το οποίο απόλαυσα σχεδόν όσο και τα διηγήματα!

Ας δούμε όμως ένα-ένα τα διηγήματα:

Στην Ομίχλη περπατά η Άννα Δάρδα Ιορδανίδου κι αναζητά χαμένες ψυχές, πνιγμένες μέσα στον οχετό των ναρκωτικών. Θα τις σώσει ή θα χαθεί και η ίδια;

Αγαπημένο θέμα για την Μαρία Ράπτη Τα Παιδιά. Μια ιστορία φόνων και μυστηρίου απόλυτα ανατριχιαστική, με τη λατρεμένη πλέον πένα της Μαρίας.

Με την ενδοοικογενειακή βία καταπιάνεται στην ιστορία της με τίτλο Οριάν Εξπρές, η Μαρία Αμανατίδου και βροντοφωνάζει "Μίλα. Μίλα πριν να είναι πολύ αργά!". Συγκινητική πολύ και μου έβγαλε θυμό. Θυμό για όλες εκείνες τις γυναίκες που έχουν χαθεί τόσο μα τόσο άδικα. 

Ο Τάσος Αναστασιάδης ντριμπλάρει Εκτός Περιοχής και από τα στημένα ποδοσφαιρικά παιχνίδια μας την κάνει γυριστεί σε μια άκρως συγκινητική ιστορία για την διακίνηση λαθρομεταναστών.

Η Κλαίρη Θεοδώρου καταρρίπτει κάθε κανόνα που χαρακτηρίζει την έννοια του διηγήματος και μας κερνάει Γκατό Ντε Σαλονικέν σε  ένα μίνι συναρπαστικό και ανατρεπτικό... μυθιστόρημα στην πολύ βολική συσκευασία των είκοσι σελίδων. 

Για τη σχέση μητέρας και παιδιού, τον έρωτα και τα ανολοκλήρωτα γράφει ο Στέφανος Αλεξιάδης στο διήγημά του με τίτλο Η Σκιά Πίσω Σου. Η ανατροπή στο τέλος απρόσμενη και πολύ συγκινητική. 

Στη Θεσσαλονίκη του 2046 μας μεταφέρει η Καλλιόπη Πασσιά και μας μιλάει για μια Ανθοφόρο Κόμη και πως τα λάθη του παρελθόντος οδηγούν το μέλλον σε αδιέξοδο και κάνουν το παρόν να αναστενάζει. Ένα εξαιρετικό διήγημα για μια Θεσσαλονίκη του μέλλοντος, που όμως δε θα ήθελα να γνωρίσω ποτέ!

Ο Γιώργος-Νεκτάριος Παναγιωτίδης παθαίνει Κρίση Υποχθόνια και βρίσκεται ξαφνικά εκτός τόπου και χρόνου σε ένα απρόσμενο διήγημά με ανατρεπτικό φινάλε! 

Τη θέα της από Το Πίσω Μπαλκόνι μοιράζεται μαζί μας η Βάσω Παπαδοπούλου, σε μια ιστορία/ανάμνηση από τα μικράτα της. Ωδή στη φιλία και τη συντροφικότητα, μυστήριο και αναπόληση από μια Θεσσαλονίκη περασμένη αλλά ουχί ξεχασμένη. 

Η Έλενα Χουσνή τελευταία στη σειρά αλλά όχι στην προτίμησή μου! Την Έλενα σε αυτή τη συλλογή την απασχολούν οι StartUp εταιρείες, η Τεχνητή Νοημοσύνη τα ψεύτικα προφίλ και το... θεαθήναι, στο διήγημά της Ευαίσθητοι Στόχοι και Άλλα Δαιμόνια. Αποδεικνύει για μια ακόμη φορά το υπέρμετρο ταλέντο της και μας «πλημμυρίζει» με υλικό «για σκέψη». Γιατί αν δεν το κάνει εκείνη, ποιος;

Μια συλλογή πλούσια σε ιδέες και νοήματα. Μια συλλογή που το σίγουρο είναι ότι θα την ευχαριστηθείτε πολύ. Αναζητήστε την καθώς και τα υπόλοιπα της τριλογίας Θεσσαλονίκη Νουάρ εδώ.

Καλές αναγνώσεις!



 

Σχόλια