Αγαπημένοι συγγραφείς: Μιλώντας για τον Sebastian Fitzek


(Της Γιώτας Βασιλείου)

Οι μεγάλοι έρωτες δεν κρύβονται, έτσι κι εγώ δε θα προσπαθήσω καν να σας κρατήσω μυστική την αγάπη που έχω στον Sebastian Fitzek. Άλλωστε, όσοι με γνωρίζετε προσωπικά ή μέσω των βιβλιομάδων στα social media, γνωρίζετε ήδη την αδυναμία μου για το Γερμανό συγγραφέα. Θα μου πείτε τι σε έπιασε τώρα και θες να γράψεις γι’ αυτόν; Η αλήθεια είναι ότι ήρθε στο μυαλό μου το τελευταίο βιβλίο του που διάβασα το "Passenger 23", το οποίο το τοποθετώ στην κορυφή της προτίμησής μου. Κι επειδή δεν έχει κυκλοφορήσει ακόμη στα ελληνικά, δεν θέλησα να γράψω κανονική άποψη αλλά θα έσκαγα αν δεν έγραφα κάτι, να εκφράσω αυτό που έχω μέσα μου! 

«Η πιο ισχυρή βόμβα είναι η ανθρώπινη ψυχή». "Η θέση 7Α", Διόπτρα, 2019

O Sebastian Fitzek γράφει ψυχολογικά θρίλερ που διαφέρουν από οτιδήποτε άλλο έχετε διαβάσει. Έχει ένα απίστευτο στυλ γραφής, με πολλά γυρίσματα, ανατροπές κι εκπλήξεις, το οποίο ο αναγνώστης ή θα το λατρέψει ή θα το απορρίψει. Δεν υπάρχει μέση οδός. Ο Fitzek είναι μια πολύ δυνατή προσωπικότητα, η οποία βγαίνει μέσα από τα κείμενά του. Προσωπικά, σε κάθε του βιβλίο, ακόμα και σε αυτά που δεν έρχονται πρώτα στην προτίμησή μου, βυθίζομαι στην ανάγνωση και δε μπορώ να το αφήσω από τα χέρια μου μέχρι να τα τελειώσω!

Η πρώτη συνάντηση μαζί του ήταν καταλυτική. Τον γνώρισα μέσα από το πρώτο του βιβλίο, τη «Θεραπεία», από εκδόσεις Διήγηση. Ήδη εξαντλημένο και με πολύ κόσμο στο «κατόπι» του, η «Θεραπεία» δεν ήταν ένα εύκολο να το βρεις βιβλίο. Ωστόσο φάνηκα πάρα πολύ τυχερή κι όχι μόνο το βρήκα αλλά ήταν και «του κουτιού». Δεν το έπιασα αμέσως, παρά το πήρα μαζί μου στις διακοπές, δημιουργώντας έτσι την απαρχή μιας παράδοσης που με θέλει πάντα στις διακοπές μου να διαβάζω ένα βιβλίο (ή και δύο) του αγαπημένου μου Σεβαστιανού!

Τη «Θεραπεία» ακολούθησαν  «Το πείραμα» και «Το πείραμα μνήμης», επίσης από εκδόσεις Διήγηση, με τα οποία παγιώθηκε η εκτίμησή μου στο πρόσωπο του συγγραφέα. Τέταρτο κατά σειρά ήρθε το «Μαθήματα νεκροψίας», το οποίο το έγραψε παρέα με τον Michael Tsokos. Το βιβλίο είχε κυκλοφορήσει τότε από εκδόσεις Λιβάνη. Η επιρροή του Σεβαστιανού στο συγκεκριμένο βιβλίο ήταν κάτι περισσότερο από φανερή. Ήταν σχεδόν χειροπιαστή, τοποθετώντας τον έρημο τον Τσόκος μια θέση πίσω του. 

Τα «Μαθήματα νεκροψίας» ήταν το τελευταίο βιβλίο του που διάβασα, μέχρι που μερικά χρόνια μετά ήρθαν τα χαρμόσυνα νέα από τις εκδόσεις Διόπτρα, ότι θα προχωρήσουν στην έκδοση των βιβλίων του Γερμανού.  Έκτοτε, η Διόπτρα προχωρά απρόσκοπτα σε έκδοση 2 βιβλίων περίπου ανά χρόνο, ξεκινώντας από το 2018. Μια επανέκδοση κάποιου από τα παλαιά του και ένα νέο τίτλο. Η σειρά με την οποία εκδόθηκαν τα βιβλία είναι η ακόλουθη:

  • Το Δέμα, 2018
  • Η θεραπεία, 2018
  • Η θέση 7Α, 2019
  • Το πείραμα, 2019
  • Ο τρόφιμος, 2020
  • Μαθήματα νεκροψίας, 2020
  • Πείραμα μνήμης, 2020
  • Αναλφάβητος, 2021
  • Τα ψάρια που σκαρφαλώνουν στα δέντρα, 2021 (αυτοβελτίωσης)
  • Στις 3/11/21 αναμένεται να κυκλοφορήσουν, όχι ένα αλλά δύο νέα μυθιστορήματα του. Πρόκειται για τα "Ο συλλέκτης" (Μάτια Ι) και "Ο κυνηγός" (Μάτια ΙΙ)

Ωστόσο, ο Sebastian Fitzek είναι ένας από τους πιο παραγωγικούς συγγραφείς της Γερμανίας και τα βιβλία που προαναφέρθηκαν είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου. Δεν είναι ότι γράφει μόνο δικά του βιβλία, συμμετέχει κιόλας σε δουλειές τρίτων, όπως είναι τα «Μαθήματα νεκροψίας» που προανέφερα αλλά και τα «Ακοή» και «Η συχνότητα του φόνου», του Vincent Kliesch, που κυκλοφόρησαν από τις εκδόσεις Λιβάνη μέσα στο 2020 και τα οποία είναι βασισμένα σε μια ιδέα του Βερολινέζου συγγραφέα. Συνολικά στη Γερμανία έχει εκδώσει 21 προσωπικούς τίτλους, ενώ στη χώρα μας μόνο 8 συν τους 2 με τον Kliesch! Και φυσικά τα δύο που περιμένουμε τον άλλο μήνα. Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι έχουμε μέλλον μπροστά μας!


Trivia:
  • Το πρώτο του βιβλίο του Sebastian Fitzek, η "Θεραπεία", όταν κυκλοφόρησε στη Γερμανία το 2006 έγινε best-seller σε χρόνο ρεκόρ, ανατρέποντας τον κώδικα Da Vinci από την πρώτη θέση
  • Το 2016 διακρίθηκε με το Ευρωπαϊκό Βραβείο Αστυνομικής Λογοτεχνίας.
  • Κοντά 50.000 άνθρωποι έχουν βαθμολογήσει τα βιβλία του Fitzek στο Goodreads, με μέσο όρο τα 4 αστέρια.
  • Στην Ελλάδα έχει το προσωπικό του fan club το οποίο μπορείτε να βρείτε εδώ.
  • Απ' όταν ξεκίνησε να γράφει επαγγελματικά, δεν έχει υπάρξει ούτε μια μέρα που να μην έχει γράψει έστω μερικές αράδες.
  • Μέχρι το 2020, οι πωλήσεις των βιβλίων του είχαν ξεπεράσει το ιλιγγιώδες νούμερο των 12 εκατομμυρίων αντιτύπων! 
  • Λαμβάνει κάθε μέρα μηνύματα από τους αναγνώστες τους. Το πιο παράξενο μα και αστείο συνάμα, ήταν αυτό από έναν αναισθησιολόγο, ο οποίος του πρότεινε έξυπνους τρόπους για να "σκοτώσει" τα θύματα στα βιβλία του!!! (Δεν θα ήθελα να τον έχω σε πιθανό χειρουργείο μου...)

Σχόλια