Book Review: ΕΚΕΙΝΟΣ ΚΑΙ ΕΚΕΙΝΗ, της ΚΛΑΙΡΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΥ, από εκδόσεις ΨΥΧΟΓΙΟΣ

(Της Γιώτας Βασιλείου)

5άρι, 10άρι, 100άρι, 1000άρι, you name it!!! Το νέο βιβλίο της Κλαίρης Θεοδώρου είναι το απόλυτο page turner! Αν έχεις κάποια δουλειά που δεν σηκώνει αναβολή, απλά ΜΗΝ ΤΟ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙΣ!!! 

Κι αφού το ξεκαθαρίσαμε αυτό πάμε στα υπόλοιπα. 

Πήγα στην παρουσίαση του βιβλίου στο Monogram, μην έχοντας αρχικά την πρόθεση να αγοράσω το βιβλίο. Μη με ρωτήσετε γιατί, άγνωσται αι βουλαί... 😳 Αμ δε! Αυτά που άκουσα με έκαναν και στάθηκα πρώτη-πρώτη στην ουρά, μην τυχόν και τελειώσουν τα αντίτυπα και δεν προλάβω και δεν τσακώσω το δικό μου και ποιος περιμένει την ανατύπωση μετά…

Ξεκινώντας το, μόλις μερικές μέρες μετά, ανακάλυψα ότι έχω το ταλέντο να διαβάζω με τα μάτια μου κρυμμένα πίσω από το χέρι μου! Εννοείται έχοντας αφήσει μια τόση δα μικρή χαραμάδα ανάμεσα στα δάχτυλα! Κατά αυτό τον τρόπο διαβάστηκε σχεδόν ολόκληρο το βιβλίο. Και οι 490τόσες του σελίδες! Ξεκινάει με έναν φρικιαστικό φόνο που παρόμοιό του θυμάμαι να έχω διαβάσει μόνο μια φορά στη ζωή μου και συνεχίζει με κάμποσους ακόμα που μακάρι να μπορούσα να πω ότι ήταν ηπιότεροι του πρώτοι. Σε αντίθεση με πολλούς αναγνώστες, δεν αντέχω τα σπλάτερ και την περιγραφή υπερβολικής βίας, όταν αυτή συμβαίνει. Αντίθετα, δεν έχω θέμα με την περιγραφή των πτωμάτων, όσο φρικαλέες κι αν είναι οι σκηνές του εγκλήματος. Θα μου πείτε ότι τα δύο είναι ασύμβατα και πως κάτι δεν πάει καλά μαζί μου. Ε αυτό είναι μπαγιάτικο νέο ντε! Πάντως για να επανέλθω στο θέμα μας, το βιβλίο της Κλαίρης τα έχει και τα δύο: Live streaming και κονσέρβα. Για όλα τα γούστα!

Έχει εμβαθύνει τόσο πολύ στο θέμα φόνος η Κλαίρη, που το έχει ανάγει σε τέχνη. Τόσο που βλέπουμε τα εγκλήματα να αναδύονται μέσα από το πιο γνωστό έργο του Ιερόνυμου Μπος «Ο κήπος των επίγειων απολαύσεων». 

Για να λέμε όμως και του στραβού το δίκιο, το βιβλίο της Κλαίρης Θεοδώρου, δεν έχει μόνο φόνους, αίμα και φρίκη. Έχει και μυστήριο, λογοτεχνικότητα, εμβάθυνση στους χαρακτήρες, φανταστικά ψυχογραφήματα, ρεαλισμό στις σκηνές βίας, στακάτους διαλόγους, μια πλοκή που δεν κάνει κοιλιά πουθενά, ομαλή και ταχύτατη εξέλιξη της ιστορίας (το απόλυτο page turner είπαμε, μην ξεχνάτε). Το "Εκείνος και εκείνη" είναι καθαρή λογοτεχνία με μπόνους τις peri, ante και postmortem αναφορές.

Η επιστολογραφία μεταξύ θύτη-θύματος, ένας επιθεωρητής που χάνει σιγά-σιγά το μυαλό του, μια τεχνητή νοημοσύνη με φωνή Ινδής (!), μια Κινέζα συνεργάτιδα εθισμένη να σιδερώνει πουκάμισα πέφτοντας από αεροπλάνα (!!!), ένας καθηγητής μεσαιωνικής ιστορίας που γίνεται αποδέκτης των διεστραμμένων μηνυμάτων του δολοφόνου, θεωρίες στο μυαλό μου που καταρρίπτονταν η μια μετά την άλλη, όλα αυτά οδήγησαν στην αποκάλυψη του τέλους, που δεν ήταν καθόλου αυτό που φανταζόμουν και που ποτέ και με τίποτα δε θα περίμενα! Το φινάλε ήταν κάτι παραπάνω από ευφυές, ήταν σοκαριστικό!

Δε μπορώ να σας πω πολλά, όχι χωρίς να υποπέσω στο ασυγχώρητο αμάρτημα των σπόιλερ και απ’ ότι μου έδειξε η εμπειρία με την Κλαίρη Θεοδώρου, καλό είναι να μην τα βάζει κανείς μαζί της γιατί δεν ξέρει τι θα του ξημερώσει. Αυτό που μπορώ να σας πω και να τα έχω καλά και με εκείνη αλλά κυρίως με εσάς, είναι ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ! ΧΘΕΣ!

Καλή… απόλαυση! (ίσως… 😋)

Διαβάστε περισσότερα ή αγοράστε το βιβλίο εδώ.


Σχόλια