Συνέντευξη: ΤΑΣΟΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ: «Η συγγραφή για μένα είναι μοίρασμα»


(Συνέντευξη στην Κατερίνα Τσαμπά)

Ο Τάσος Κυριαζής είναι 48 χρονών. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Είναι παντρεμένος και έχει μία κόρη 9 χρονών. Η σύζυγός του, Άρτεμις, έχει δύο παιδιά από τον πρώτο της γάμο τα οποία, όπως αναφέρει ο ίδιος, «είχα την τύχη να γνωρίσω σε μικρότερη ηλικία −και τους ευχαριστώ που με δέχτηκαν− και καταφέραμε όλοι μαζί να φτιάξουμε μία υπέροχη πενταμελή οικογένεια». Είναι ελεύθερος επαγγελματίας και μοιράζει τον χρόνο που του απομένει μετά τη δουλειά, ανάμεσα στη συγγραφή, στα ταξίδια με τη μηχανή και το ψαροντούφεκο. Ο Τάσος ζει με την οικογένειά του στη Θέρμη Θεσσαλονίκης. 

Τάσο, σε καλωσορίζω στα ΒΙΒΛΙΟγραφικά. Είναι χαρά μας να σε έχουμε στην παρέα μας. Πες μου, σε παρακαλώ, τι είναι αυτό που σε κέρδισε στη συγγραφή;

Είναι τιμή μου να βρίσκομαι μαζί σας μιλώντας για τα βιβλία μου και σας ευχαριστώ για την ευκαιρία που μου δίνετε. Με το χέρι στην καρδιά θα απαντήσω ότι στη συγγραφή με κέρδισε η δυνατότητα να μοιράζομαι συναισθήματα και καταστάσεις που αξίζουν να ειπωθούν. Η μυθοπλασία είναι κάτι μαγικό και αποκτά τη δική της αξία στις σελίδες ενός βιβλίου. 

Το πρώτο σου βιβλίο έκλινε περισσότερο στο ρομαντικό. Στο δεύτερο άλλαξες είδος και πήγες στο αστυνομικό το οποίο είναι και αρκετά πιο πολύπλοκο. Αυτό ήταν ένα καλά υπολογισμένο ρίσκο ή δεν το πολυσκέφτηκες; 

Και τα δύο βιβλία μου θίγουν κοινωνικά προβλήματα μεγίστης σημασίας για τη γυναίκα, καταδεικνύοντας την αλήθεια όσο σκληρή και να είναι. Η αστυνομική πλοκή που συνυπάρχει στο δεύτερο βιβλίο και συνοδεύει μία ερωτική ιστορία είναι κάτι που μου βγήκε αβίαστα. Δε νομίζω ότι πρόκειται για κάποιο ρίσκο. 

Έχω να πω ότι τα κατάφερες και στα δυο πολύ πολύ καλά. Στο δεύτερο όπου θα ήθελα να εστιάσουμε μιας και εκδόθηκε πρόσφατα, την πλοκή της ιστορίας σου την έχεις στήσει εξαιρετικά. Ποιο είναι το μυστικό σου;

Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Δεν νομίζω ότι υπάρχει κάποιο μυστικό. Αν κρίνω όμως από τα σχόλια των αναγνωστών, θα έλεγα ότι οι ερωτικές σκηνές που εξιτάρουν χωρίς να προσβάλουν, οι εικόνες χωρίς περιττές περιγραφές και η κινηματογραφική ταχύτητα κατά διαστήματα, είναι χαρακτηριστικά και των δύο βιβλίων μου τα οποία συγκροτούν ένα ελκυστικό σύνολό φτάνοντας στο επιθυμητό αποτέλεσμα.

Αυτήν την ερώτηση μου αρέσει να την κάνω σε όλους. Πιστεύεις ότι χρειάζεται μόνο ταλέντο για να γράψει κάποιος ή και κάτι άλλο; Κι αν ναι, τι είναι αυτό; 

Είναι γνωστό, σε όλους τους τομείς και όχι μόνο στη συγγραφή, ότι αν θέλεις να υπάρχει διάρκεια στο έργο σου δεν αρκεί μόνο το ταλέντο. Χρειάζεται πολλή δουλειά για να καταξιωθείς σε έναν άκρως ανταγωνιστικό χώρο. 

Τι είδος βιβλίων σου αρέσει να διαβάζεις; 

Προσωπικά λατρεύω τα βιβλία που οι ιστορίες τους είναι βασισμένες σε αληθινά γεγονότα. Επίσης τα ιστορικά μυθιστορήματα είναι ένα είδος που προτιμώ να διαβάζω, όπως και τα αστυνομικά. 

Αν σου ζητούσα να μου περιγράψεις με ένα επίθετο τον εαυτό σου, ποιο θα ήταν αυτό;

Βασικά είμαι καρκίνος, οπότε ας ξεκινήσουμε από αυτό. Όπως καταλαβαίνετε δύσκολα θα έβρισκα ένα και μόνο επίθετο για να χαρακτηρίσω τον εαυτό μου. Σίγουρα διακρίνομαι για την ευαισθησία μου και τον ρομαντισμό μου, πράγμα που μπορείτε να διαπιστώσετε και από τα βιβλία μου. Γενικά θα έλεγα ότι είμαι ονειροπόλος αλλά και ρεαλιστής ταυτόχρονα. Βάζω εφικτούς στόχους και κάνω σχέδια για το μέλλον σύμφωνα πάντα με τις δυνατότητές μου.

Χρειάζεται πολλή δουλειά για να καταξιωθείς σε έναν άκρως ανταγωνιστικό χώρο.

Τάσο Κυριαζή, εσύ γιατί γράφεις; 

Επιστρέφω νοερά σε μέρη που έχω επισκεφτεί στο παρελθόν και με τη βοήθεια της μυθοπλασίας ταξιδεύω ξανά. Επίσης, το να εκτίθεμαι στο αναγνωστικό κοινό κάνει πιο ενδιαφέρουσα την καθημερινότητά μου.

Πες μας τα μελλοντικά σου σχέδια. Περιμένουμε το επόμενο βιβλίο σου; 

Δεν έχω σταματήσει να γράφω. Έχω σχεδόν ολοκληρώσει ένα τρίτο έργο, αλλά δεν μου αρέσει να θεωρώ τα πράγματα δεδομένα. Ωστόσο είμαι αισιόδοξος και νομίζω πως όλα θα πάνε καλά. Σε αυτό το σημείο να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στο Bookstagram editions και συγκεκριμένα στο Γιώργο Δάμτσιο για τη στήριξη στο πρόσωπό μου. 

Αν ένας πρωτοεμφανιζόμενος συγγραφέας σού ζητούσε μία μόνο συμβουλή, ποια θα ήταν αυτή;  

Να μην απογοητευτεί με την πρώτη δυσκολία. Αν αγαπάει αυτό που κάνει και πιστεύει στο έργο του, αργά ή γρήγορα θα έρθει και η επιβράβευση. Θα τον συμβούλευα επίσης να χαρεί την κάθε στιγμή που του προσφέρει η συγγραφή. Από την πρώτη λέξη που μπαίνει στο χαρτί μέχρι και τη στιγμή που φτάνει στον πρώτο αναγνώστη. 

Χάρισε στα αγαπημένα μας ΒΙΒΛΙΟγραφικά μια ευχή. 

Εύχομαι πολλά και καλά αναγνώσματα, τα οποία θα μας παρουσιάζετε με τον ίδιο ζήλο. Είναι σημαντικό να δίνετε βήμα σε νέους συγγραφείς και σας χρωστάω και εγώ ένα μεγάλο ευχαριστώ. Καλή συνέχεια σε ό,τι κι αν κάνετε. 

Σ’ ευχαριστώ, Τάσο, γι’ αυτήν την όμορφη κουβέντα. Καλοτάξιδα τα βιβλία σου και με το καλό να έρθουν τα επόμενα.

Τα βιβλία του Τάσου Κυριαζή μπορείτε να τα βρείτε στα ακόλουθα link:


Σχόλια