BOOK REVIEW: ΔΕΝ ΟΦΕΙΛΕΙΣ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΟΜΟΡΦΗ ΓΙΑ ΚΑΝΕΝΑΝ της FLORENCE GIVEN από ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΙΝΩΑΣ

 

(Της Κατερίνας Τσαμπά)

Αυτό το βιβλίο είναι για τις γυναίκες που θέλουν να ζήσουν τη ζωή τους όπως οι ίδιες επιθυμούν κι όχι όπως η κοινωνία μερικές φορές επιτάσσει.

Έχω διαβάσει πολλά βιβλία αυτοβελτίωσης με ποικίλη θεματολογία, ουδέποτε όμως δεν είχα διαβάσει ένα σχετικό με τον φεμινισμό. Τρομάζει ίσως ο όρος ή καλύτερα να πω ότι αποτρέπει κάποιους στο να μπει σε ανάλογη συζήτηση, πολλώ δε μάλλον να διαβάσει κι ολόκληρο βιβλίο. Μια εξ αυτών ήμουν κι εγώ.

Βέβαια, το βιβλίο μιλάει και για άλλα θέματα πχ τον ρατσισμό αλλά όλα γυρνάνε γύρω από τον φεμινισμό και φυσικά την πατριαρχία, που θα ξαφνιαστείτε πόσο εμπεδωμένη είναι στην καθημερινή μας ζωή.

Η Florence γράφει πολύ ωραία και φωτίζει τις κρυφές μας σκέψεις, λειαίνει τις γωνίες των απόψεών μας και μαλακώνει την άρνησή μας να ακούσουμε (εν προκειμένω διαβάσουμε) σχετικά με αυτό το θέμα. Έτσι, εγώ προσωπικά ενθουσιάστηκα με το βιβλίο.

Όσο περίεργο μπορεί να φανεί σε κάποιους, το βιβλίο με βοήθησε να καταλάβω πολλές από τις δικές μου αντιδράσεις με κυριότερη την εξής: Βάζω (έβαζα – αποφάσισα να το αλλάξω αυτό!) στο βάθρο κάποιον αφήνοντας εμένα πίσω. Χαλάρωνα τα όριά μου για χάρη του. Το αντιλήφθηκα πρόσφατα από κάποια γεγονότα που με πλήγωσαν και μετά ήρθε το βιβλίο να γεμίσει τα κενά των σκέψεών μου, τις τρύπες που έχασκαν.

Το βιβλίο πιάνει πολλούς τομείς οι οποίοι περιστρέφονται γύρω από τη γυναίκα και πώς τη θέλει η κοινωνία. Μόλις αντιληφθούμε ότι κάποιες ενέργειές μας γίνονται γιατί απλώς έτσι μας είπαν, αμέσως ταρακουνιόμαστε. Η Florence σε βοηθάει σε αυτό. Σ’τα λέει χύμα και τσουβαλάτα, χωρίς να σου κουνήσει ποτέ το δάχτυλο.

Σας αναφέρω ενδεικτικά κάποιες ατάκες του βιβλίου:

Μην είσαι επιβάτης στη ζωή σου.

Δεν χρειάζεται να συρρικνώνεις την προσωπικότητά σου για να αισθάνονται οι άλλοι καλύτερα με τον εαυτό τους.

Δεν οφείλεις να είσαι όμορφη για κανέναν.

Ο έρωτας της ζωής σου είσαι εσύ.

Έχεις αποφασίσει ότι αξίζεις την καλύτερη μεταχείριση (ό,τι κι αν σημαίνει αυτό για σένα) και οτιδήποτε δεν προσθέτει αξία στη ζωή σου δεν αξίζει μια θέση σε αυτή.

Σταμάτα να κατακερματίζεις τον εαυτό σου. Μείνε όπως είσαι και άσε τους άλλους να πνιγούν.

Προστάτευσε την ενέργειά σου.

Αν δεν είναι «ναι, θέλω» τότε είναι «όχι».

Είμαι προνομιούχος σημαίνει πως μου έχουν δοθεί από την κοινωνία οφέλη για τα οποία δεν έχω κοπιάσει, μόνο και μόνο επειδή αποτελώ μέρος μιας κοινωνικής ομάδα πχ λευκοί άντρες που κυκλοφορούν άνετα τη νύχτα χωρίς να φοβούνται ότι θα τους παρενοχλήσουν ή θα τους βιάσουν.

 Και το πλέον αγαπημένο μου:

Όταν οι άλλοι επισημαίνουν τη συμπεριφορά σου ή σε ενθαρρύνουν να αναλάβεις τις ευθύνες σου, αυτό είναι μια πράξη αγάπης.

Το βιβλίο κλείνει με αυτό:

Φαντάσου όλες τις προηγούμενες εκδοχές του εαυτού σου που στέκονται ακριβώς μπροστά σου. Όλες σε κοιτάζουν και χαμογελούν. Είναι πολύ περήφανες για σένα.

Γιατί εσύ νίκησες αυτό που περνούσαν. Εκείνο το κορίτσι σε ευγνωμονεί, το βοήθησες να ξεπεράσει τα πάντα για να είσαι σήμερα εδώ ζωντανή.

Διαβάστε το χτες!

Βρείτε το εδώ.


Σχόλια