Book Review: ΑΚΑΤΑΣΧΕΤΗ ΨΥΧΟΡΡΑΓΙΑ του ΑΡΗ ΠΑΧΗ από ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΛΚΥΣΤΗΣ

   (Της Κατερίνας Τσαμπά ) Το βιβλίο αυτό είναι το τρίτο έργο του συγγραφέα αλλά το πρώτο για μένα. Τον γνώρισα μέσα από αυτή τη συλλογή διηγημάτων και μόνο θετικές εντυπώσεις θα σας μεταφέρω. Η πένα του αιχμηρή, σκληρή ενίοτε αλλά και απαλή εκεί που ήθελε να αποδώσει πιο τρυφεράδα στους ήρωές του. Είτε η οπτική γωνία είναι γυναίκας είτε άντρα, είτε πρωτοπρόσωπη γραφή είτε τριτοπρόσωπη οι ιστορίες του έχουν βάθος, προκαλούν συναισθήματα, συγκινούν, σε κάνουν να θυμηθείς και ενίοτε να συνδεθείς. Λυπηρές ιστορίες, δύσκολες, βγάζουν πόνο. Είναι κυρίως για εσωτερική αναζήτηση, για να στρέψεις το βλέμμα μέσα σου, να προβληματιστείς, να σκεφτείς τι μπορείς να κάνεις αλλιώς, πώς να συνεχίσεις, τι να κάνεις για τον συνάνθρωπό σου. Είναι μια βουτιά στον εσωτερικό κόσμο των ανθρώπων που κακοποιούνται, που ζουν μια απώλεια, που αγαπιούνται, που δεν ζουν με τον τρόπο που θα ήθελαν, που απελπίζονται, που αυτοκαταστρέφονται. Θεωρώ πως ο συγγραφέας έχει πολλά ακόμα να μας δώσει και...

BOOK REVIEW: Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΕΡΧΕΤΑΙ ΣΤΟ ΜΑΡΛΟΟΥ του ΡΟΜΠΕΡΤ ΘΟΡΟΓΚΟΥΝΤ από ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΤΑΚΗ


(Της Κατερίνας Τσαμπά)

Ο Ρόμπτερτ Θόρογκουντ με το νέο του βιβλίο αυτό καταφέρνει να παίξει με τον αναγνώστη ένα κυνήγι σκύλου γάτας, δίπλα στην κεντρική ηρωίδα, την πανέξυπνη γηραιά Τζούντιθ Ποτς.

Η Τζούντιθ έχει ξαναβρεθεί στη θέση αυτή, να εξιχνιάζει εγκλήματα και να κατατροπώνει κυριολεκτικά την αστυνομία. Είναι αυτή που θα χωθεί, θα ψάξει, θα βρει, θα ρωτήσει μέχρι τελικής πτώσης και εν τέλει θα συνδυάσει τόσο έξυπνα τα στοιχεία και τις πληροφορίες που θα συλλέξει που η αστυνομία θα έπρεπε κανονικά να την προσλάβει ως προφάιλερ, αναλυτή, σύμβουλο, ντετέκτιβ και ό,τι άλλη ειδικότητα περνάει από τον νου σας.

Είναι αξιολάτρευτη αλλά δεν είναι μόνη της. Έχει τη γεμάτη γλύκα Σούζι που φροντίζει σκυλιά και κάνει ραδιόφωνο και την ντροπαλή και θρησκευόμενη Μπεκς που είναι παντρεμένη με τον ιερέα της ενορίας. Οι ζωές των υπέροχων αυτών κυριών τρέχουν παράλληλα με τη βασική ιστορία που δεν είναι άλλη από έναν φόνο. Που όμως εξ αρχής δεν πιστεύουν από την αστυνομία ότι είναι φόνος.

Ας τα πάρω από την αρχή γιατί μάλλον σας μπέρδεψα.

Η Τζούντιθ είναι απορροφημένη στην Κυριακάτικη εφημερίδα την οποία αναζητεί πάντα για να λύσει το σταυρόλεξό της. Κρατήστε το αυτό γιατί ουσιαστικά τα σταυρόλεξα της Κυριακής και οι γρίφοι αυτών θα την οδηγήσουν στη λύση του μυστηρίου. Οι γρίφοι τους όμως δεν έχουν σχέση με την ιστορία που εκτυλίσσεται, κι αυτό αν σας μπερδεύει τώρα μία εμένα να δείτε τι μου έκανε καθώς διάβαζα. Αναρωτιόμουν συνεχώς “Τι το θέλει τώρα αυτό το σταυρόλεξο;” Και λίγο αργότερα ερχόταν κι άλλο και μετά ακόμα ένα ώσπου έφτασε στον τελευταίο γρίφο και αποκάλυψε το μυστήριο. Το μυστήριο λοιπόν είναι, ας πούμε, ένας τρόπος σκέψης που τη βοήθησε αρκετά παρακάτω σχεδόν στο τέλοςνα βρει τον δολοφόνο.

Εκείνη την Κυριακή λοιπόν και καθώς είναι απορροφημένη στο σταυρόλεξο, χτυπάει το τηλέφωνο και ο σερ Πίτερ Μπέιλι την προσκαλεί στο κοκτέιλ πάρτι που οργάνωσε −το βραδάκι της ίδιας μέρας μιας και την επόμενη μέρα παντρεύεται. Παραξενεύεται η Τζούντιθ γιατί δεν γνωρίζονται προσωπικά με τον σερ Μπέιλυ αυτόν όμως τον ξέρουν όλοι στο Μάρλοου− και είναι και τελευταίας στιγμής πρόσκληση, παρ’ όλα αυτά παίρνει τις φίλες της (οι οποίες δεν είναι καλεσμένες, αλλά τι πειράζει) και πηγαίνουν στο πάρτι.

Εκεί μαθαίνουν ότι ο σερ Μπέιλυ αύριο παντρεύεται τη νεαρή νοσοκόμα του (τη γνώρισε λίγο καιρό νωρίτερα όταν ασθένησε), ότι έχει δύο παιδιά από τον προηγούμενο γάμο του εκ των οποίων ο γιος δεν είναι καθόλου ευχαριστημένος με αυτό το γεγονός με αποτέλεσμα να μαλώσει με τον πατέρα. Η κόρη, από την άλλη, μοιάζει από εκείνα τα παιδιά που προκειμένου να γίνουν αποδεκτά δεν μιλάνε και γνωρίζουμε φυσικά και τη νύφη η οποία είναι πολύ όμορφη, αλλά και ευάλωτη, η οποία καταπώς φαίνεται λατρεύει τον σερ Μπέιλυ.

Πολύ σύντομα όμως ακούγεται ένας τρομακτικός θόρυβος και μαζεύονται όλοι να δουν τι έχει συμβεί. Όλοι εκτός από τον σερ Μπέιλυ, τον οποίο αναζητούν παντού, ώσπου καταλήγουν στο γραφείο του το οποίο είναι κλειδωμένο. Δεύτερο κλειδί δεν υπάρχει το μοναδικό το κουβαλάει πάνω του ο σερ. Έτσι, τι κάνουν; Σπάνε την πόρτα. Ο γιος του συγκεκριμένα. Και βρίσκουν τον άντρα πλακωμένο από ένα βαρύ (όπως ανακάλυψαν) ερμάριο, σπασμένα πράγματα γύρω του και σκορπισμένα άλλα. Η πρώην νοσοκόμα ψάχνει τον σφυγμό του και πατάει τα κλάματα. Δηλώνει ότι είναι νεκρός.

Πώς πέθανε όμως; Από το βαρύ ερμάριο που έπεσε πάνω του; Αρκεί; Και πώς έπεσε το ερμάριο; Αφού ήταν μόνος του μέσα στο κλειδωμένο δωμάτιο! Και ενώ η αστυνομία ισχυρίζεται ότι ήταν ατύχημα, η Τζούντιθ επιμένει να διαφωνεί.

Και εκεί αρχίζει το κυνηγητό. Η Τζούντιθ και οι φίλες της το φέρνουν εις πέρας ακόμα και με κίνδυνο της ζωής τους, τον οποίο όμως μοιάζει είτε να τον αγνοούν είτε απλώς να τρέφονται από αυτόν και να τους δίνει ζωντάνια και ενέργεια.

Όσο για την πάπια στο εξώφυλλο, μην παραξενεύεστε. Είναι από αυτά που δεν περνάνε απαρατήρητα από την Τζούντιθ.

Ο συγγραφέας χωρίς φιοριτούρες και συγγραφικά τερτίπια, με μπόλικο χιούμορ, καταφέρνει να αιτιολογήσει επαρκώς πώς όντως δολοφονήθηκε αυτός ο άντρας σε ένα κλειδωμένο, από μέσα, δωμάτιο!

Εξαιρετικό! Το λάτρεψα και θέλω την Τζούντιθ για φίλη μου! Κι αυτό δεν το διαπραγματεύομαι!

Ανακαλύψτε το εδώ και καλή σας διασκέδαση.

 


Σχόλια