Συνέντευξη: ΕΛΕΝΗ ΣΙΝΤΟΥ: «Ένα βιβλίο ισοδυναμεί με ένα ταξίδι σε έναν άγνωστο κόσμο»


Η Ελένη Σίντου γεννήθηκε και μεγάλωσε στα Ιωάννινα, όπου και κατοικεί μόνιμα με την οικογένειά της. Σπούδασε Πληροφορική και ΜΜΕ στο ΤΕΙ Πάτρας, Παράρτημα Πύργου. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια Δημιουργικής γραφής, Λογοτεχνίας του Φανταστικού, το Masterclass του Κώστα Κρομμύδα, σεμινάρια φιλολογικής και λογοτεχνικής επιμέλειας και διόρθωσης και κοσμοπλασίας με τον Βαγγέλη Ιωσηφίδη.

(Συνέντευξη στην Κατερίνα Τσαμπά)

Τι σε ώθησε στη συγγραφή, από πότε γράφεις; Πόσα βιβλία και τι είδους έχεις γράψει και εκδώσει μέχρι στιγμής; 

Ανέκαθεν μου άρεσε να πλάθω ιστορίες, αρχικά όμως μόνο στο μυαλό μου. Κατά το πρώτο έτος των σπουδών μου ένας καθηγητής μου, μαζί με τον οποίο αρθρογραφούσα σε μια τοπική εφημερίδα, μου είπε πως θα έπρεπε να γράψω ένα βιβλίο και έτσι ξεκίνησε το ταξίδι της συγγραφής. Έχω ολοκληρώσει 15 βιβλία μέχρι αυτή τη στιγμή που μιλάμε. Από αυτά έχουν εκδοθεί τα τέσσερα. Το πρώτο μου βιβλίο είναι το Αρλίν της σειράς “Δαιμόνια της Φύσης”, το όποιο ανήκει στη Λογοτεχνία του Φανταστικού και κυκλοφόρησε το 2020 από τις Εκδόσεις Λυκόφως. Μέσα στο 2023 κυκλοφόρησαν τα Αδαμάντινα Τείχη και Αδαμάντινα Τείχη-Φιανκέτο, από τις εκδόσεις Ελκυστής, που είναι δύο κατασκοπικά μυθιστορήματα, εμπνευσμένα από τον πόλεμο στην Ουκρανία. Τέλος, στις 20 Δεκεμβρίου κυκλοφόρησε σε μορφή e-book, από το Carmelasbooks, ένα αισθηματικό-κοινωνικό μυθιστόρημα με τίτλο 7 Κόκκινα Φεγγάρια. 

Τι είδους βιβλία σου αρέσει να γράφεις και τι είδους βιβλία διαβάζεις;

Αγαπώ την αστυνομική λογοτεχνία, ωστόσο έχω γράψει μόνο ένα που ανήκει στο είδος αυτό. Απολαμβάνω να γράφω βιβλία φαντασίας γιατί το συγκεκριμένο είδος παρέχει μια ελευθερία. Ωστόσο γράφοντας τα Αδαμάντινα Τείχη συνειδητοποίησα πόσο μου άρεσε το κατασκοπικό μυθιστόρημα. Γενικά έχω μια τάση στα είδη που μπορούν να αγκαλιάσουν την κινηματογραφική γραφή, τη γρήγορη δράση και τα έντονα συναισθήματα. 

"...η ευρηματικότητα ενός συγγραφέα είναι κάτι που με εκπλήσσει πάντα!"

Πιστεύεις ότι ένας συγγραφέας χρειάζεται μόνο ταλέντο για να γράψει ένα καλό βιβλίο ή και κάτι άλλο;

Είναι απαραίτητη προϋπόθεση το πηγαίο ταλέντο αλλά είναι και κάτι που καλλιεργείται. Πλέον στην τεχνοκρατική εποχή όπου ζούμε υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην ανάδειξη ενός βιβλίου. Τα social media, το marketing, ένας μεγάλος εκδοτικός και μια ορθή επιμέλεια μπορούν να απογειώσουν ένα συγγραφικό πόνημα. 

Φαντάζεσαι τον εαυτό σου να γράφει αποκλειστικά; Τα έσοδά σου δηλαδή να είναι αποκλειστικά από τη συγγραφή.

Όχι, σε καμία περίπτωση. Δεν ισχυρίζομαι πως δεν θα το ήθελα αλλά όσο ονειροπόλος άνθρωπος και εάν είμαι, αυτό είναι κάτι ακατόρθωτο για πολλούς λόγους. 

Ποιο είναι το μεγαλύτερό σου όνειρο σχετικά με τη συγγραφή;

Αυτή τη στιγμή που μιλάμε, το μεγαλύτερο μου όνειρο είναι να μεταφραστούν τα Αδαμάντινα Τείχη. Σε δεύτερο χρόνο, ίσως το να μεταφερθούν στην μεγάλη οθόνη. Όνειρα. 

Πιστεύεις κι εσύ την άποψη που ακούγεται τελευταία ότι κοντεύουν οι συγγραφείς να είναι περισσότεροι από τους αναγνώστες; Τι τρέχει με αυτό το θέμα;

Ένα βιβλίο ισοδυναμεί με ένα ταξίδι σε έναν άγνωστο κόσμο. Όσα και να γραφτούνε, ποτέ δεν θα είναι αρκετά. Είμαστε, τουλάχιστον θεωρητικά, μια ελεύθερη και δημοκρατική χώρα οπότε και περισσότεροι συγγραφείς να υπάρχουν εγώ δεν το βρίσκω απαραίτητα κακό. Ο πλουραλισμός είναι καλό να υπάρχει, αυτό που με ενοχλεί αφόρητα είναι το πώς επηρεάζονται οι αναγνώστες από προσωπικές κριτικές ανθρώπων (οι οποίοι σε πολλές περιπτώσεις είναι και άσχετοι με τον χώρο του βιβλίου), που ουρλιάζουν και επιβάλλουν τα λογοτεχνικά τους γούστα. 

Γράφεις αυτό το διάστημα και τι; 

Γράφω το τρίτο μέρος από τα Αδαμάντινα Τείχη και ταυτόχρονα διορθώνω το αστυνομικό μυθιστόρημα που ανέφερα. Στο σημείο αυτό, να σε ευχαριστήσω για την πολύτιμη βοήθεια σου, στο παραπάνω εγχείρημα. Εάν δεν σε είχα γνωρίσει, ίσως να μην το είχα ολοκληρώσει ποτέ. 

"...το μεγαλύτερο μου όνειρο είναι να μεταφραστούν τα Αδαμάντινα Τείχη."

Τι θα συμβούλευες έναν επίδοξο συγγραφέα που ξεκινά τώρα;

Εδώ να πω ότι η ευρηματικότητα ενός συγγραφέα είναι κάτι που με εκπλήσσει πάντα! Να πιστέψει στον εαυτό του, να κυνηγήσει το όνειρό του και να έχει επιμονή, υπομονή και γερό στομάχι (κάτι που εγώ δεν διαθέτω). Όλοι οι συγγραφείς ξεκινάμε το ταξίδι με ζέση και όρεξη, στην πορεία όμως αρκετοί απογοητεύονται και εγκαταλείπουν. Τα όνειρα όμως δεν επιδέχονται εγκατάλειψη παρότι είναι σκληρός και διόλου δημοκρατικός ο χώρος της λογοτεχνίας.

Τι ευχή θα έδινες στα ΒΙΒΛΙΟγραφικά μας για τη νέα χρονιά που ξεκίνησε πριν λίγες εβδομάδες;

Εύχομαι να είναι μια χρονιά γεμάτη με υγεία, ευημερία και όμορφα λογοτεχνικά ταξίδια! Σας ευχαριστώ από καρδιάς για τη φιλοξενία και την απολαυστική συνέντευξη!

Ελένη μου εγώ σε ευχαριστώ για την κουβέντα μας και για τα καλά σου λόγια. 

Διαβάστε την άποψη της Κατερίνας για τα βιβλία της Ελένης εδώ.


Σχόλια