Book Review: ΜΕ ΒΑΡΙΑ ΑΝΑΣΑ, του ΒΑΪΟΥ ΚΟΥΚΚΟΝΗ, από εκδόσεις ΠΝΟΗ

 (Της Γιώτας Βασιλείου ) Το Με βαριά ανάσα του Βάιου Κουκκόνη είναι ένα από τα σπάνια μυθιστορήματα που δεν διεκδικούν τα πέντε αστέρια, τα κατακτούν. Και μάλιστα αβίαστα. Όχι γιατί εντυπωσιάζουν με φρου φρού κι αρώματα, αλλά γιατί επιβάλλονται σιωπηλά, με τον τρόπο που το κάνει κάθε ιστορία χτισμένη πάνω στην αλήθεια. Ο Βάιος επέλεξε να διηγηθεί μια εποχή σκοτεινή, σχεδόν ανείπωτη για τα ελληνικά γράμματα – όχι επειδή λείπουν τα ιστορικά γεγονότα, αλλά επειδή λείπει συχνά η ανθρωπιά για να τα αφηγηθεί κανείς. Εδώ όμως το ιστορικό πλαίσιο δεν είναι ντεκόρ. Είναι ο μηχανισμός που συνθλίβει και ταυτόχρονα δοκιμάζει τους ήρωες. Η φυματίωση δεν είναι το τέρας . Το τέρας είναι ο φόβος. Και ο φόβος, όπως πολύ καλά ξέρουμε όλοι μετά την πανδημία του κορωνοϊού, είναι πάντοτε πιο μεταδοτικός από οποιοδήποτε μικρόβιο. Μέσα σε αυτό το σκηνικό, ο γιατρός Αλέξανδρος Πατραμάνης δεν εμφανίζεται ως ήρωας, αλλά ως εκείνος ο άνθρωπος που, ενώ θα μπορούσε να αποστρέψει το βλέμμα, επέλεξε να ...

BOOK REVIEW: ΦΩΤΟΑΝΑΓΝΩΣΗ της ΒΑΣΙΛΙΚΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ από ΕΚΔΟΣΕΙΣ Ο ΝΟΜΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ

 

(Της Κατερίνας Τσαμπά)

Έχω ακούσει πολλά για τη φωτοανάγνωση και πόσο αποδοτική τεχνική είναι. Δεν ήξερα όμως λεπτομέρειες και δεν ήξερα ότι μπορεί να εφαρμοστεί και σε παιδιά για τα μαθήματα του σχολείου. Όταν λοιπόν έβγαλε βιβλίο για παιδιά η Βασιλική Γιαννακοπούλου δεν ξέρω άλλην/ον να διδάσκει φωτοανάγνωση σε ενήλικες (και πλέον και σε παιδιά) στην Ελλάδα, το αναζήτησα αμέσως.

Το είχα έναν χρόνο στα αδιάβαστα με σκοπό. Είχα αποφασίσει ότι θα το διαβάσω λίγο πριν ξεκινήσει η κόρη μου το Δημοτικό. Και να με!

Όταν το ξεκίνησα κατάλαβα κατευθείαν ότι έχω στα χέρια μου έναν πολύτιμο δάσκαλο εκμάθησης μιας μεθόδου που θα βοηθήσει το παιδί μου να κατανοήσει και να εμπεδώσει ευκολότερα τα μαθήματά του. Και ξαφνιάστηκα, δεν το κρύβω. Προχωρώντας όλο και επιβεβαιωνόμουν, καθότι η Βασιλική έχει μια εκπληκτική ικανότητα μεταδοτικότητας γνώσης και έχει φανταστικά παραδείγματα που βοηθούν πάρα πολύ στο να εξασκηθεί το παιδί. Έτσι, δεν αφήνει τίποτα στην τύχη.

Ξεκινάει εξηγώντας το τι θα αποκομίσει το παιδί από τη μέθοδο της φωτοανάγνωσης. Ξεκαθαρίζει πολύ νωρίς ότι το παιδί δε θα μαθαίνει παπαγαλία με αυτή τη μέθοδο, αλλά θα καταλαβαίνει σε βάθος και θα συγκρατεί το μάθημα που διαβάζει. Και εξηγεί όλους τους τρόπους.

Υπάρχουν, λοιπόν, αρκετοί τρόποι κι αυτοί μοιράζονται ανάλογα την ηλικία. Στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού ακολουθούν άλλον τρόπο και στις επόμενες τάξεις άλλον. Βέβαια, το κάθε παιδί μπορεί να προσαρμόσει τον τρόπο που θα χρησιμοποιεί όπως το ίδιο επιθυμεί και εξυπηρετείται καλύτερα.

Η Βασιλική ξεκαθαρίζει κάτι ακόμα. Ότι η μέθοδος αυτή δεν ενδείκνυται για μυθιστορήματα πέραν δηλαδή των μαθημάτων σχολείου. Πιστεύω όμως ότι θα μπορούσε να αξιοποιηθεί η μέθοδος σε non fiction βιβλία.

Είναι ένα βιβλίο που έχετε δεν έχετε μικρά παιδιά θα το εκτιμήσετε απεριόριστα. Αν, δε, έχετε; Θα με ευχαριστείτε για πάντα!

Αναζητήστε το εδώ.

 

Σχόλια